Orange economy: an opportunity for Latin American development
DOI:
https://doi.org/10.46794/gacien.11.2.2451Abstract
Currently, we are participating in the economic growth of many countries, which have been using various economic models, such as the brown economy, the green economy, and the blue economy. However, recently, the term "orange economy" has been gaining traction. The purpose of this document is to define this concept and analyze the possibilities for developing this proposal in Latin America.
Downloads
References
Buitrago, F., y Duque, I. (2013). La economía naranja: Una oportunidad infinita. Banco Interamericano de Desarrollo. https://publications.iadb.org/es/la-economia-naranja-una-oportunidad-infinita
Caiza-Pastuña, E., Zambrano, D., Jaya, A., Paredes, C., y Valverde, P. (2024). La economía naranja: Un nuevo modelo productivo. Pol. Con., 9(3), 855-876. https://doi.org/10.23857/pc.v9i3.6690
Finlev, T., Maguire, R., Oppenheim, B., y Skvirsky, S. (2017). El futuro de la economía naranja: Fórmulas creativas para mejorar vidas en América Latina y el Caribe. Banco Interamericano de Desarrollo. https://publications.iadb.org/es/publicacion/17470/el-futuro-de-la-economia-naranja-formulas-creativas-para-mejorar-vidas-en-america
González, A. (2020). Economía del siglo XXI: Economía naranja. Revista de Ciencias Sociales (Ve), 26(4), 450-464. Universidad del Zulia. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=28065077033
Ley N.º 1834. Ley naranja, por medio de la cual se fomenta la economía creativa. (2017). Congreso de Colombia. Diario Oficial No. 50.262. https://dapre.presidencia.gov.co/normativa/normativa/LEY%201834%20DEL%2023%20DE%20MAYO%20DE%202017.pdf
Luzardo, A., De Jesús, D., y Pérez, M. (2017). Economía naranja: Innovaciones que no sabías que eran de América Latina y el Caribe.
Banco Interamericano de Desarrollo. https://publications.iadb.org/es/publicacion/17263/economia-naranja-innovaciones-que-no-sabias-que-eran-de-america-latina-y-el
Zanella-Martínez, L. M. (2021). Economía naranja y habilidades digitales. Revista Científica Arbitrada de Investigación en Comunicación, Marketing y Empresa REICOMUNICAR, 4(7), 86-92. https://doi.org/10.46296/rc.v4i7.0035
