Coronavirus disease 2019 (COVID-19): The importance of the scientific communication and the updated teaching of the zoonoses

  • Manuel E. Cortes Departamento de Ciencias Químicas y Biológicas (DCQyB) & Profesor Titular, Programa Doctorado en Educación, Universidad Bernardo O’Higgins (UBO), Chile http://orcid.org/0000-0003-0845-7147
Keywords: COVID-19, Teaching, Zoonoses

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arteaga-Livias FK, Rodríguez-Morales AJ. La comunicación científica y el acceso abierto en la contención de enfermedades: El caso del Coronavirus novel 2019 (2019-nCoV). REPIS 2020; 4(1): 07-08. https://doi.org/10.35839/repis.4.1.613

Reyes R, Yohannessen K, Ayala S, Canals M. Estimaciones de la distribución espacial del riesgo relativo de mortalidad por las principales zoonosis en Chile: enfermedad de Chagas, hidatidosis, síndrome cardiopulmonar por hantavirus y leptospirosis. Rev Chil Infectología 2019; 36(5): 599-606. http://dx.doi.org/10.4067/S0716-10182019000500599

Cortés ME. Coronavirus como amenaza a la salud pública. Rev Med Chil. 2020; 148(1): 141-142.

Zhu N, Zhang D, Wang W, Li X, Yang B, Song J, et al. A Novel Coronavirus from Patients with Pneumonia in China, 2019. NEJM 2020; 382(8): 727-733. https://doi.org/10.1056/NEJMoa2001017

El Zowalaty ME, Järhult JD. From SARS to COVID-19: A previously unknown SARS-CoV-2 virus of pandemic potential infecting humans –Call for a One Health approach. One Health 2020. https://doi.org/10.1016/j.onehlt.2020.100124

Rojas-Mancilla E, Cortés ME. Vinculando la investigación científica con la formación de pregrado en carreras de la salud. Rev Med Chil 2017; 145(4): 549-550. http://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400017

Published
2020-04-04
How to Cite
1.
Cortes M. Coronavirus disease 2019 (COVID-19): The importance of the scientific communication and the updated teaching of the zoonoses. Rev Peru Investig Salud [Internet]. 4Apr.2020 [cited 27Sep.2020];4(2):87-8. Available from: http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/repis/article/view/697
Section
Cartas al Editor